Accelerator - förverkliga din affärsidé!
Nu är din chans att skapa värde och bidra till ett mer hållbart boendeliv i Sverige – skicka in din affärsidé till Korall Accelerator!
Nu är din chans att skapa värde och bidra till ett mer hållbart boendeliv i Sverige – skicka in din affärsidé till Korall Accelerator!
Koralls syfte är att skapa ett hållbart boendeliv för de många människorna, vilket också genomsyrar hela vår organisation. För oss är hemmet mer än bara det som ryms inom de väggar och tak där vi äter och sover. Det är ett ekosystem där människors egna historier står i centrum.
Därför lanserar vi Korall Accelerator, en nationell entreprenörskapstävling för studenter och entreprenörer med en ambition om att skapa värde på riktigt och bidra till ett hållbart boendeliv. Har du en affärsidé, start-up eller UF företag som kan skapa värde och bidra till ett hållbart boendeliv?
Delta i Accelerator för chansen att förverkliga just din idé för ett mer hållbart boendeliv. Vinnaren av Korall Accelerator får en unik möjlighet att förverkliga sin idé i nära samarbete med Korall och 200 000 kronor att investera i sin idé.
Tävlingskriterier och bedömning
Bidrag
Ditt bidrag ska vara nytänkande och visa på affärsmässighet samt hur de bidrar till ett hållbart boendeliv. Hur kan din idé skapa värde och förbättra eller förenkla vardagen för svenska hushåll? Detta ska din affärsplan innehålla:
Finansiell plan
Hur ser er finansiella plan ut, intäktskällor, kostnadsposter och avkastning för investerare?
Bedömning
Bidragen bedöms av en jury bestående av experter inom hållbart boendeliv utifrån nedanstående kriterier:
Nyskapande
Delta i Korall Accelerator genom att fylla i dina kontaktuppgifter via formuläret samt bifoga ditt bidrag enligt mallen som du hittar här.
Alla fält i bidragsmallen måste fyllas i. Längden på det inlämnade dokumentet får vara maximalt 6 sidor långt exklusive appendix.
Sista inlämningsdag är den 15 augusti 2025 kl. 23:59.
Vår jury består av en grupp experter med gedigen erfarenhet inom entreprenörskap, innovation och företagsutveckling. Deras roll är att utvärdera deltagarnas framsteg, ge konstruktiv feedback och vägleda dem mot framgång i programmet.
Om du har funderingar kring tävlingen, eller om du av annan anledning vill komma i kontakt med vår affärsutvecklingsavdelning, är du varmt välkommen att höra av dig till vår Business Development Officer, Christoffer Vollmer.
Kontakta Christoffer härNu är din chans att skapa värde och bidra till ett mer hållbart boendeliv i Sverige. För att ge dig bästa förutsättningar att ta dig hela vägen till final svarar vi här på vanliga frågor och svar för att du så enkelt som möjligt ska kunna delta med din idé.
Delta i Korall Accelerator genom att fylla i dina kontaktuppgifter via formuläret samt skicka in ditt bidrag enligt Word-mallen som laddas ned. Alla fält i inlämningsmallen måste fyllas i. Längden på det inlämnade dokumentet får vara maximalt 6 sidor långt exklusive appendix.
Deadline: Skicka in ditt bidrag senast den 15 augusti 2025.
Att vara med i tävlingen är helt gratis och du kan antingen delta själv eller som ett team på högst 2 personer. Du eller ditt team behöver vara minst 16 år, och får inte ha ansökt om liknande finansiering sedan tidigare för den affärsidé ni skickar in som tävlingsbidrag. Du behöver ha ett registrerat företag eller möjlighet att fakturera Korall för att ta del av vinsten i tävlingen. Tävlingsmedverkande måste vara tillgängliga för att delta vid ett pitchmoment den 29 september 2025 samt ett externt event den 5 november 2025 förutsatt att bidraget gått vidare.
Vinnaren av Korall Accelerator får en unik möjlighet att förverkliga sin idé i nära samarbete med Korall, och en prisvinst på 200 000 kronor. Det här är mer än bara en tävling, det är en plattform för innovation, nätverkande och professionell utveckling. Vinnaren av Accelerator kan även välja att i stället ta emot en direkt summa på 50 000 kronor.
Bidragen bedöms av juryn utifrån nedanstående kriterier:
Nyskapande: Bidrar affärsidén med något helt nytt på marknaden, eller förbättrar den befintliga lösningar på ett signifikant sätt?
Kundnytta: En affärsidé kan vara innovativ och genomförbar, men om den inte skapar ett tydligt värde för målgruppen riskerar den att misslyckas på marknaden.
Unikhet: Sticker idén ut från vad som redan finns på marknaden?
Skalbarhet: Hur stor är potentialen och finns det möjlighet för att idén kan växa och tillämpas på bredare marknader eller i andra kontexter?
Genomförbarhet: Hur realistisk och praktiskt genomförbar är idén?
Hållbart boendeliv: Hur adresserar idén miljömässiga, ekonomiska och sociala aspekter av hållbarhet på bostadsmarknaden?